Przejdź do treści

Szkoła Podstawowa nr 323 im. Polskich Olimpijczyków

Projekt międzynarodowy „Closer to Math”

  • przez

Matematyka jest nauką, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. Jest to dziedzina wiedzy, której znaczenie wciąż rośnie – wiele zawodów jest ściśle związanych z matematyką. Rozwijanie umiejętności umysłowych, wykorzystywanie wiedzy w praktyce, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy lub naśladowczy to istota królowej nauk.

Projekt międzynarodowy „Closer to Math” był inicjatywą autorstwa Pani Dominiki Pochylskiej pod patronatem ERASMUS+. Wzięło w nim udział 28 szkół z 12 państw. W projekcie uczestniczyły następujące kraje: Turcja, Rumunia, Portugalia, Polska, Chorwacja, Republika Czeska, Gruzja, Macedonia Północna, Republika Mołdawska, Tunezja, Jordania i Grecja. W tej inicjatywie wzięło udział 332 uczniów w wieku 10-16 lat. Projekt „Closer to Math” był odpowiedzią na potrzeby ucznia, który wciąż domaga się nowych metod i form pracy, a także odpowiedzią na niechęć uczniów do matematyki. Pani Dominika Pochylska chciała, aby dzięki temu projektowi uczniowie dostrzegli potrzebę uczenia się matematyki i doszli do wniosku, że matematyka nie jest trudna i nudna, ale może być ciekawą przygodą.

W projekcie „Closer to Math” przez 9 miesięcy reprezentowali naszą szkołę uczniowie klasy 7a. Uczestniczyli oni w następujących działaniach:

– pisanie krótkich informacji o sobie, – nagrywanie filmów o naszej szkole,

– tworzenie LOGO projektu i głosowanie na LOGO reprezentujące projekt (wygrało LOGO autorstwa jednej z naszych uczennic – Gabrieli Orlicz),

– udział w Code Week – uczniowie wykonali wiele kart z kodowania, również w wersji online, a także zapoznawali się z różnymi szyframi oraz zaprezentowali innym państwom słynną enigmę i sposób jej działania; w ramach tego przedsięwzięcia nasi uczniowie otrzymali międzynarodowe certyfikaty,

– tworzenie gier matematycznych w programach: LearningApps, WordWall, Kahoot!, Quizziz, Scratch, Crossworldlab, DeckToys, Genially, Jigsawplanet i Thunkable, a następnie granie w nie podczas lekcji,

– tworzenie matematyczno-świątecznych kartek i wysyłanie ich do państw partnerskich, – tworzenie kalendarza na rok 2024,

– nagrywanie filmów o słynnych polskich matematykach i zapoznawanie się z postaciami matematyków z państw partnerskich,

– tworzenie książki „π na wakacjach”, w której π podróżowało po wszystkich państwach członkowskich i przeżywało nowe, czasami zaskakujące, przygody; uczniowie jednocześnie pogłębiali swoją wiedzę o przyjaciołach z zagranicy i naszym państwie oraz poznawali różne matematyczne zagadnienia,

– tworzenie filmów/prezentacji o Warszawie – uczniowie wybrali się na spacer po naszym mieście, ich zadaniem było znalezienie miejsc ciekawych pod względem matematycznym i opisanie ich,

– budowanie kształtów matematycznych i napisów z własnych ciał,
– uczestniczenie w guizie, który dotyczył wiedzy zdobytej przez uczniów w czasie projektu – spotkania online.
W ramach projektu uczniowie używali wyłącznie języka angielskiego.
Część wykonanych przez uczniów prac można znaleźć w poniższym linku:

https://www.canva.com/design/DAGHlJZum2I/qFP9MY01DIXAbi5Gnvza5w/edit?utm_content=DAG HlJZum2I&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Skip to content